tentang mak

mak cakap dulu mak sekolah sampai darjah 3 aje. Lepas tu mak berhenti sbb tgok kawan baik dia tak pegi sekolah. Bila kawan dia masuk balik sekolah, mak nk pegi sekolah jugak tapi takut nak cakap kat nenek sebab nenek dah warning masa mak degil takmo sekolah tu kalo lepas ni menyesal, SIAP! mak cakap mak mmg menyesal tak sekolah.

mak cakap masa mak sekolah mak pernah kena baling cikgu dengan duster sbb asyik berbual aje.

mak cakap mak pernah selamatkan kawan dia yang lemas tak reti berenang mandi parit depan rumah masa duk kampung dulu. mak terer panjat pokok, itu semua jiran-jiran aku tau sbb mak selalu amik daun ketupat sendiri.

mak cakap dulu mak tak pandai tengok jam. Lepas kawin dengan ayah, mak jadi pandai sebab takut sangat dengan ayah yang garang. Takut kalau ayah tanya pukul berapa tatau nak jawab.

mak cakap dulu mak tak pandai baca tapi mak belajar sendiri. Hmm aku pun tak ingat masa kecik-kecik mak ada ajar kami adik beradik baca tak. Sekarang aku suka bertukar sms dengan mak walopun kadang-kadang aku tak faham ayat mak tulis HAHAHAH

Advertisements
This entry was posted in Day by day. Bookmark the permalink.

2 Responses to tentang mak

  1. NorAlHidayah says:

    bila lg nk update wak??
    nk tgk gambar farhana latest lerr..

  2. Vee says:

    Sama le..aku pon kadang2 tak paham ape mak aku tulis. Advance sangat short form nye, hehe!! Anak sedara aku ajar dia buat sms sampai menangis2. Cikgu yang ngajar yang nangis pasal tension tak paham2..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s