My baby I’m so thankful i found you..

Cont..

Aku diam. Dia cakap lagi.. panjangggg……

Aku mintak dia tinggal handphone n wallet dlm kete, pahtu aku lupa n expect plak dia akan call bila dah abis solat sementara aku gi jalan2. Obviously salah aku la kan hihihi 

Aku biar dia ckap, aku teruskn mendengor ayat2 yg aku biasa dgr dan yg aku expect akan dengor ;p

Dia PANAS tak lama. Last2 mcm biasa dia touchdown kt kepala aku.. satu tingkah yg akan buat aku pandang tinggi kt dia (tak caya try buat sendiri). Aku pun mengofferkan ayat cliche aku “ok, lenkali tak buat lagi”.. hihihi

Salah faham kecik jek tp boleh buat gaduh besar bagi org yg tak biasa bergaduh atau yg hobinya merajuk. Zaman-zaman merajuk NGENGADA n bergaduh BESAR tu dah lama berlalu untuk kami berdua. Pada aku, bukan cinta sejati kalau tak penuh dgn SUKA dan DUKA. Suka yg tersangat best sampai buat aku tidur tersenyum nampak gigi. Duka yg tersangat sakit sampai buat aku rasa tak mahu tgok matahari lagi. Gurau senda, rajuk sekejap n lama, pujuk-memujuk dsbg-nya mmg benda2 nilah yg mengukuhkan rasa sayang. SABAR dan SETIA, itu yang Tirok banyak ajar aku selama aku kenali dia. Teringat tgok rancangan MELODI kt tv3 tntg Aziz MOsman komen tntg perceraian dia dgn Nuraliah Lee.. Aku setuju dgn Aziz. Dia kata, dia tak menolak jodoh tp untuk melalui semula zaman percintaan dan melayan kerenah kekasih yg suka merajuk, itu suatu yg MELETIHKAN. Aku bersyukur hati ini hanya pernah mencintai seorang lelaki dan selalu berdoa cinta ini kekal dlm hati aku sampai akhir hayat.

Kasih sayang saja ke yg boleh buat kita happy? Lepas kahwin ni, aku rasa makin sayang dan selalu teringatkan mak n ayah. Sayu bila teringat kata-kata pakcik aku masa hantar aku ke rumah lelaki hari tu..

“..nak meninggalkan anak perempuan kami di sini sedih rasa hati. Rugi rasanya meninggalkan anak kami kepada org.. ”

Masa tu aku senyum saja tp kini bila teringat aku rasa sedih terkenang mak n ayah. Masa kecik dulu geram kt mak pasal kongkong sgt kitorang 4 beradik perempuan kecik ni. Dah besar, dah kahwin ni baru faham kenapa mak jaga sgt. Mesti mak n ayah syg aku mcm Tuty syg Adam dia.

Pada yg sedang bercinta, seumur hidup pun belum tentu kita akan betul2 kenal dgn pasangan. Jgn lah terlalu mudah melepaskan mahupun berputus asa.. hidup ni terlalu pendek untuk berhenti dan mulakan yg baru setiap kali..

Pada yg masih bersendirian, boleh pilih untuk percaya ‘cinta akan datang’ atau enjoy saja ‘single is simple’!

Hey, aku nk cerita pasal raya lah! lari topic dah ni hahaha

This entry was posted in Day by day. Bookmark the permalink.

4 Responses to My baby I’m so thankful i found you..

  1. mooke says:

    aah la keluar topik la kau nem..hehe.

    bercinta, memang pengalaman yang best tapi bila tersungkur dan u get over it, pun pengalaman yang menarik.

    hidup penuh dengan liku-liku tapi itu yang membuatkannya ianya menarik kan?

    tulis lagi cerita-cerita dari hati ni 😀

  2. Lady K says:

    aku tgh imagine mcm mana rupa touchdown kat kepala tu hehehe

    aku sedang melakukan kedua-duanya sekali; enjoy being simple and sometimes hope cinta sejati akan dtg ^_^

  3. t.u-ty says:

    agree with you and mooke too. aku pun pernah tersungkur dan rasa mcm tak nak tgk matahari lagi. Lagi sekali parents yg buat aku bgn dan teruskan kemenangan.. 🙂

  4. d says:

    kan kita penah cakap kt awak dulu…=p

Leave a Reply

